Halaman

Cari Blog Ini

Isnin, 15 Disember 2014

Soalan pengunjung -- Tanam Kacang Panjang Tanpa Pancang

Soalan pengunjung --
Salam En Iskandar. Saya ingin tanam pokok kacang panjang tanpa memasang pancang. Apa cadangan En Iskandar?
----------------------------
Boleh aja, tanam selang seli dengan jagung. Biarkan kacang panjang panjat pokok jagung. Kedua-dua pokok ni serasi.

4 ulasan:

  1. Kalau tanam kacang panjang renek pun ok jugak kan.. tidak perlu susa2 nak pasang pancang.. Cantik jer.. boleh tanam dalam pasu jugak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya betul tu. Tak perlu pasang pancang. Dah rasa kacang panjang renek sebagai ulam?

      Padam
    2. Saya tak pernah lagi makan sebagai ulam.. tp saya dah masak tumis dan campur kat nasi goreng... sekarang dah 2 kali kacang renek saya berbuah.. tp sayangnya saya tak tanam banyak, cuma ada 2 pokok ja... yang bestnya kedua-dua pokok saya hidup dengan subur...daunnya pulak lebar2...

      Padam
  2. Sy dah tanam...dh mkn buat rencah n.grg..:-)

    BalasPadam