Halaman

Cari Blog Ini

Khamis, 4 Julai 2013

Tuaian Hari Ini -- Bunga tonkin jasmine, daun bawang, bayam, tulasi, dan cili padi/burung/pelangi

Tuaian hari ini, pelbagai jenis sayur.

Tuaian hari ini sesuai dijadikan ramuan untuk sarapan.  Bayam, daun bawang dan bunga tonkin jasmine jadi rencah jejemput, tulasi jadi rendaman (teh).  Cili padi tak lah... pedas tu.  Saya akan buat minyak cili.

8 ulasan:

  1. boleh makan ke bunga tonkin tu? seumur hdup x penah plak makan walaupun mak suka tanam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya boleh. Saya dapat tahu bunga ni bila membeli sayur di pasar. Ia dijual sebagai sayuran.

      Padam
  2. salam encik..
    saya nak order benih berikut:
    maman-1pek
    brokoli-1pek
    cauliflower-1pek
    kohlrabi-1pek
    timun jepun-1pek
    kobis semua musim-1pek

    benih kacang parang ade x?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikum salam. Benih kacang parang tiada dtok. Benih kacang golok ada stok.

      Padam
    2. apa beza?buah yang muda boleh di buat sayur jugak ke?

      Padam
    3. Kacang golok benih besar, dimakan lepas direbus hingga empuk. Kacang mentah tak boleh makan.

      Padam
  3. kenapa daun bwng saya ada tompok2 putih ya, mcm kulat ke apa/?
    daunnya lama sy tidak tuai

    BalasPadam
  4. Ooo bunga Tonkin boleh makan rupanya.Tq en.Is.lps ni tkkan buang kering begitu je

    BalasPadam