Halaman

Cari Blog Ini

Sabtu, 30 Mac 2013

Soalan Pengunjung -- Berapa Pokok Ulam Raja Dalam Satu Pasu?

Padat sangat ke ulam raja saya ni tuan ? Malas nak alih kalau boleh hidup macam ni.

Semaian Ulam Raja.  Gambar milik [email protected]
 ---------------------------------
Pokok ulam raja akan tumbuh rimbun.  Satu pasu memadai jika diletak satu pokok sahaja.  Apa pendapat rakan-rakan?

 

11 ulasan:

  1. saya pun setuju letak satu pokok satu pasu.

    BalasPadam
  2. boleh mencecah ketinggian 6 kaki ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu. Untuk pokok yang rimbun, pangkas pucuk utama.

      Padam
  3. letak 2 pokok boleh juga..saya dah cuba...cantik bila dia merimbun..

    BalasPadam
  4. Berapa jarak antara pohon and saiz pasu tu ? Xmembantutkan tumbesaran ke ?:)

    BalasPadam
  5. Padat sangat tu. Lebih baik 1-2 pokok sahaja. Nanti pokok kurus kering je.

    BalasPadam
  6. setuju. satu sudah memadai. Nanti bila rimbun, lebih dari cukup utk 1 keluarga

    BalasPadam
  7. kalau padat mcm tu nanti pokok kurus kecil sahaja... tak besar dan tak rimbun... tinggalkan [email protected] pokok dah cukup...

    BalasPadam
  8. betul tu. sblum ni pn sy tanam 3 pokok dalam 1 pasu. pokoknya tak merimbun, lambat membesar & kurang daya tahan terhadap cuaca panas (myb sbb t'pkse share air & nutrien bersama kembar2nya). sy x puas hti trus pindah ke tanah. after a week terus merimbun & membesar dgn cepat. sy jarakkan dlm 15cm je antra 1 pokok coz tanah x luas.tp tu pn dia membesar berhimpit2, huhu. daun nya mmg lebar2 dan merimbun. x sabar dh nk menuai dlm mgu ni.hoho~

    BalasPadam
  9. saiz pasu tu layak ke untuk 2 pohon ? ke 1 pohon lagi terbaik ? mohon tunjuk ajar. :)

    BalasPadam