Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Sabtu, 27 Oktober 2012

Puteri Menuai Terung Giant Naga

Susah juga nak ajak Puteri berkebun akhr-akhir ini.  maklum sajalah, kalau tak panas terik, hujan.  Hari ini mood Puteri ok, jadi bolehlah tolong Papa tuai terung Giant Naga yang besar tu.  Kalau lambat tuai, nanti isinya jadi pahit.


Buah ini dah boleh tuai ni.

Ok tak buah terung yang Puteri pilih ni Papa?

Mak oi, lihat sendiri isinya.  Lemak manis dengan biji yang sedikit.

Terung tuaian Puteri, tomato 303, kapsikum kuning, menjadi ramuan kapsikum sumbat (bersama daging lumat) pada Aidul Adha, sebelah malam.  Yummy.

Benih Terung Pendek Giant Naga

11 ulasan:

  1. wow... sedapnya kapsikum sumbat tu... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, memanng sedap. Angkat aja dari oven semua ngap. Tak sampai 1 minit habis stok. :)

      Padam
    2. nanti bole share resepi... :)

      Padam
  2. amboi,comelnya anak dara en.is...rajin menolong pulak tu. kalau tgk terung dgn lengan puteri...besar lagi terung tu....hoho. terung gemok.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang lagi besar terung tu. Puteri memang gemar menolong, kalau menanam. Sejak kecil lagi tak tahan tengok sayur. Solid food pertama Puteri pun sayur tanamsendiri.

      Padam
    2. Salam En Iskandar ...nak tanya, kalau terung telunjuk sedap masak apa yer?

      Padam
    3. Ada yang tumis bersama cili dan bawang. Masak lemak kuning pun sedap.

      Padam
  3. macam mana kita hendak tahu masa sesuai terung giant naga ini masak @ sesuai dikutip?

    BalasPadam