Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Ahad, 2 September 2012

Semak Sayuran

Tanaman sayur boleh dijadikan taman yang cantik. Untuk mendapat taman ramuan yang cantik, anda perlu rancang jenis tumbuhan yang ingin ditanam.  Ketika bajet ruang, perlu ambil kira ruang yang diambil oleh tumbuhan apabila ia matang.  Misalnya, pokok kangkung kalau tidak dikerat akan menjalar dan memanjat.
Lihatlah satu daripada patch kami. Setelah dibiarkan tak terurus, dipenuhi pelbagai sayur.  Nak dibuang, sayang.  Apabila dibiarkan, beginilah jadinya -- tidak menarik langsung. Patch ini dipenuhi pokok kangkung, sweet basil, selasih, cili wangi, bunga tongkeng dan mulukhiya.






7 ulasan:

  1. hahaa encik blum tgk sy punya patch lg semak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya pun sama...heheheh bulan ramadhan langsung tidak menjaga sangat.... last2 penuh semak...

      kangkung memanjang2 lebih2 lagi masuk raya asyik hujan je... lagi la seronok mereka...heheheh

      Padam
  2. tak apalah semak, yg penting boleh dimakan.hehehe..patch saya macam2 ada..89 % adalah bunga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pokok sawi Puteri Purnama nampak amat subur. Sikit sikit pun pasti bekalan sayur tak putus. :)

      Padam
  3. hehehe betul..labu air ada 8 biji dah besar,sempatlah petik buat kenduri pd,malam 31 0gos hari tu.yg lain bagi kawan dan jiran.sawi saat ni semakin banyak..semua tu hasil dorongan dari blog 'tanam sendiri' terimakasih ya.

    BalasPadam