Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Selasa, 19 Jun 2012

Makhluk Perosak -- Belalang

Amboi amboi amboiiii.... Seronoknya ia ratah daun Pokok Bunga Matahari.  Musim panas seperti sekarang bilangan belalang lebih daripada biasa.  Tanaman Bunga Matahari, Sawi dan Kangkung  habis menjadi mangsa belalang dalam masa yang singkat sahaja.

Belalang sedang makan daun Pokok Bunga Matahari.

6 ulasan:

  1. wow... besarnya belalang tu... kat laman saya pun ada belalang juga tapi kecil-kecil je... nak ambil gambar pun susah... ;p

    BalasPadam
    Balasan
    1. Belalang kenyang. Buat apa pun dah tak larat nak terbang. Dah jadi makanan koi. :)

      Padam
  2. Wah... Sayangnya,,, hmmm kat rumah saya habus pokok kari hari ni tengok... Tak tau ka belalang ke apa bendanya,,,,

    BalasPadam
  3. wah! habis dibuatnya... mcm masa awal2 saya tanam pokok bunga matahari, sentiasa kena serang ulat bulu. Skrg ni walau dah nak berbunga masih ada serangan cuma sbb saya sempat nak jenguk2, dapat bunuh awal sblm serangan teruk berlaku

    BalasPadam
  4. cili+pencuci pinggan sket+ minyak masak 2 sudu+air=pembunuh afid..belalang..ulat bulu...Fb..moi greentouch.

    BalasPadam