Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Sabtu, 16 Jun 2012

Gambar Hari Ini -- Pokok Bunga Matahari

Pokok Bunga Matahari dah matang dan benih mungkin telah menjadi.  Pokok ini dah tidak kelihatan menarik lagi.  ia akan dicabut.  Mujurlah pokok batch berikutnya dah mula menunjukkan putik bunga.

Pokok Bunga Matahari dengan biji benih yang hampir matang.

Pokok Bunga Matahari yang baru.



6 ulasan:

  1. saya suka jenis dewaf. comel dan rendah

    BalasPadam
  2. bila pkok bnga mtahari sy nk berbunga? huhu...asyik tengok orang punye je....

    BalasPadam
    Balasan
    1. sabar... tak lama lagi tu... ;)

      Padam
  3. macam mana nak tau benih itu sudah matang tuan is??? tak sabar da tanam batch baru.... banyak benih boleh dapat...buat ukuran semalam bunga kembang 9 inci pada base dia....

    tak dapat bayangkan kalau tanam banyak pokok dan semua kembang pada masa sama....tentu cantik.....

    BalasPadam
  4. saya ada jugak tanam bunga matahari ... dalam 3 bulan baru kuar bunga bloa kuar bunga canteekkk...

    boleh see fr my blg..:
    http://oursimplegarden.blogspot.com/2012/07/pagi-ni-aku-keluar-separuh-dulu.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya dah bertandang ke blog tersebut. ya, memang cantik. Ummuaidan sekarang di mana, Fiji atau Malaysia?

      Padam