Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Khamis, 7 Jun 2012

Blog Walking -- Blog Puteri Purnama

Ini kali kedua saya tonjolkan blog Puteri Purnama.  Saya selalu bertandang ke blog ini kerana suka melihat tanaman yang menjadi yang ditonjolkan oleh Puteri Purnama.  Gambar yang menarik perhatian saya ialah kacang panjang dan betik sekaki.  Untuk tanaman di tepi rumah, banyak juga kacang panjang yang berjaya dituai.  Saya rasa baru sekejap Puteri Purnama menyemai benih betik dah dapat melihat hasilnya.

Blog tersebut boleh dicapai melalui pautan berikut:

http://dalamlingkaranini.blogspot.com

Blog dalamlingkaranini milik Puteri Purnama

7 ulasan:

  1. assalammualaikum,
    yang menjadi tu sebab dapat tuan guru yg.baik dan bersedia membantu dgn maklumat2 yg.bernas dan kongsikan benih2 yg.bermutu tinggi.Terimakasih banyak2 utk.segalanya tuan.
    tuan blog 'Tanamsendiri'

    Teman2 yg.belum menanam betik sekaki,sila mencuba, cantik pokoknya dan rendah saja, tak memakan ruang yg.banyak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun tak sangka betik yg Puteri Purnama dah menghasilkan buah. Cepat betul. :)

      Padam
    2. Saya Baru kerjakan Kawasan pisang. Sampan melecet2 tangan ni. Saya suka makan betik. Yuan is Ada supply ke benih betik kecik ni?

      Padam
    3. Ketika lakukan aktiviti brrkebun elok gunakan sarung tangan kain yang tebal. Tak nak jadi macam Scarlet O'hara. ;p

      Padam
  2. hehehe hari hari siram, pagi petang..penuh perhatian dan kasih sayang, itulah bajanye..hahaha.

    BalasPadam
    Balasan
    1. He he, patut lah cepat berbuah. Pokok dibelai manja.

      Padam