Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Ahad, 13 Mei 2012

Tuaian Hari Ini -- Pucuk Labu Air

Pucuk labu air, enak dibuat sayur.  Masak lemak, masak sayur air, semuanya enak.

Pucuk Labu, enak bila dimasak.

Pautan Cara Memesan Benih
Pautan Benih Untuk Dijual

8 ulasan:

  1. sedap ni masak lemak putiih letak ikan bilis. past makan dengan ikan kering nsambal belacan. dah lebih 10 tahun tak makn pucuk labu ni....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 10 tahun tu lama sangat. Kena tanam tu.

      Padam
    2. hari tu dah tanam naik dlm 30 cm kut.. patah dekat perdu macam kena gigit.. tak tau menatang apa...sekarang bar semai lagi...tak tau la secure ke tak :)

      Padam
    3. Biasanya siput kalau makan cara itu. Lepas hujan pergi check bawah pasu, celah-celah kayu dll tempat kesukaan siput menyorok. Mungkin ada tu.

      Padam
  2. Mcm sedap...klu masak air jer pun sedap sayur nie....


    tahniah tuk admin....dulu rajin bertani....skg dh mls...tpi dtg excited cam nk bertani semula plak tgk blog admin nie...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang sedap kalau masak air. Tiga pinggan nasi boleh habis.

      Terima Kasih Rumah Lelong. Selamat Datang ke Blog Tanamsendiri.com.

      Padam
  3. salam tuan,
    Labu air dan labu manis perlukan para untuk tumbuh memanjat atau biar menjalar atas tanah?
    terimakasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau ada ruang yang luas boleh dibiar menjalar atas tanah. Kalau ruang terhad elok buat para atau memanjat di pagar (vertical gardening). Lagipun kalau menjalar, buah selalunya cacat luka bergesel tanah. Kalau tergantung lebih sempurna.

      Padam