Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Isnin, 14 Mei 2012

Keratan Mulberi Terlalu Cepat Tumbuh

Alamak! Beberapa keratan mulberi telah tumbuh sebelum sempat dikirim pada rakanm-rakan yang telah memesasan keratan tersebut.  Kertan mulberi elok disemai sebelum tunas tumbuh.  Kalau tunas dah tumbuh seperti ini, pucuk akan mati selepas keratan ditanam.  Jadi keratan ini terpaksa dimusnahkan. :(

Keratan mulberi tumbuh sebelum sempat dikirim.

13 ulasan:

  1. Aik, tumbuh sebelum ditanam ke tuan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang rakan-rakan pesan. Treat dulu supaya tahan ketika pos nanti. Tak sempat packing, dah tumbuh. Kena buat yang baru. :(

      Padam
  2. Balasan
    1. Adakah ini Hanis Nabihah? Saya keliru identiti ni. :)

      Padam
    2. yer saya Hanis Nabihah..hehe...sori buat encik keliru...sama jer..hehe..nie nama kat blog..hehe..=)

      Padam
    3. Sebab ramai pembeli benih mempunyai nama bermula dengan Hanis. :)
      Ya keratan tersebut telah dikirim.

      Padam
  3. berape harga keratan tu. suburnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Keratan dah habis. Bila ada nanti akan diberitahu melalui blog.

      Padam
  4. mulberi saya tumbuh subur, beberapa putik buah telah mula kelihatan http://kebunkecill.blogspot.com/
    terima kasih En.Is.

    drpd: Radiah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama-sama. Saya akan singgah ke blog bila ada kelapangan nanti.

      Padam
  5. salam..saya daripada sabah..bolehkah saya dapatkan keratan daripada tuan? berapa harganya......saya nak biji benih juga daripada tuan..terima kasih..tel.no. 0146566488..fatimah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Buat masa ni keratan mulberi tiada stok. InsyaAllah bila ada nanti saya akan warwarkan.

      Padam
  6. ok terima kasih..

    BalasPadam