Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Rabu, 2 Mei 2012

Gambar Hari Ini -- Cambahan Dahlia

Cambahan Dahlia selepas 4 hari disemai.  Harapan saya, cambahan ini akan bertahan sehingga berbunga.  Bunga dahlia cantik.

Cambahan dahlia selepas 4 hari disemai.



Pautan Cara Memesan Benih
Pautan Benih Untuk Dijual

36 ulasan:

  1. dah tumbuh dah...saya ada beli benih dahlia dari pasaraya.tapi agak tak konfiden nak semai. bila tengok yang ni hidup, lepas ni saya kena semai cepat2.suka tengok bunga dahlia, warna dan lapisannya banyak.harap en.iskanadar dapat update pokok ni selalu ye.thanx.

    BalasPadam
  2. Salam, sy nak tanya, mana nak dapatkan tempat semaian tu? Sy kena cari kat mana ye? En. Iskandar ada jual ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikum salam,
      Biasanya nurseri atau pasaraya bahagian gardening/diy ada bekalkan dulang semaian.

      Padam
  3. Assalammualaikum tuan, jeles lah..hehehe
    Apa pun terimakasih kongsikan semua maklumat berguna dan mempermudahkan bekalan benih yg.bernas seterusnya berjaya mencetuskan semangat 'tanam sendiri'.Doaku..tuan sekeluarga sihat dan bahagia dunia akhirat.Amin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih kerana mendoakan kami sekeluarga. Semoga Puteri Purnama, keluarga, serta semua rakan-rakan sihat dan bahagia dunia akhirat jua. Amin.

      Padam
  4. tak sabar saya tunggu benih dahlia ni dari tuan. emm dahlia dan daisy sama ke?

    BalasPadam
  5. mujur saya dah tempah semalam, tinggal tunggu kiriman En. Iskandar sampai je. tak sabar nak tanam pokok bunga cantik2 pulak :)

    BalasPadam
  6. salam ... en koleksi pokok bunga dahlia en byk x ? sy nk buat tmphan mcm mn , satu lagi pertanyaan penghantaran ke langkawi en dah hantar ke kalau blm blh buat dng pokok dahlia sekali .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya dah kirim ke Langkawi. Nanti ct Nny boleh pesan lagi. tiada masalah sebab tiada bayaran tambahan untuk pos biasa. :)

      Padam
  7. pokok bunga dahlia ada x en.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pokok tiada, yang ada hanya benih. Pokok yang dicambah ni dah habis dijual kepada rakan2 yang bertandang ke ruymah. :)

      Padam
    2. Assalam en Iskandar.. ubi dahlia jual brp rm? tq.

      Padam
    3. Waalaikum salam SARINA. Ya ubi dahlia ada. 1 set 5 pek RM10.

      Padam
  8. jika ada benih dahlia sy nk ye tuan .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Benih dahlia ada lagi, tapi hanya 2 pek.

      Padam
  9. Assalam En Iskandar,

    Kalau 2 pek ni mcm mana rega dia? Boleh tau warna apa tak? Sebenarnya dah teruja saya dengan bunga2 dahlia ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang ini untuk ct Nny, untuk sarina saya jualkan ubi dahlia. Harganya RM10 untuk 1 set 5 pek.

      Padam
  10. tlg simpan ye ptg nnt sy bank - in untk tuan .

    BalasPadam
  11. 2pek untk dahlia , 1pek untk pansy , 1pek untk aster ,1pek untk phlox , kalau ada stok untk bunga daisy tlg gntikan dgn bunga phlox ye tuan . kjp lg lps sy bank in sy akn msj kpd tuan . terima kasih .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua benih tersebut ada dalam stok, tapi jumlah terhad. Jadi saya akan kirim pada pada ct Nny.
      Jadi 2 pek dahlia, 1 pek pansy, 1 pek everlasting daisy, dan 1 pek phlox untuk ct Nny.

      Padam
  12. Assalamu'laikum en iskandar,

    saya dah tfr sejumlah harga dan dah emel transaksi untuk tindakan en iskandar seterusnya ya.. tq.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikum salam Sdri SARINA,
      Terima kasih.

      Padam
  13. salam ..... en iskandar saya msh belum menerima tmphan sy lg .
    dari langkawi

    BalasPadam
  14. 2 pek dahlia, 1 pek pansy, 1 pek everlasting daisy, dan 1 pek phlox

    BalasPadam
  15. salam ..... en iskandar saya msh belum menerima tmphan sy lg .
    dari langkawi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ada ralat dalam alamat kiriman. Saya telah kirim benih pada "Nani" lain. InsyaAllah ct Nny akan terima kiriman tersebut dalam masa yang terdekat.

      Padam
  16. ni alamat saya :

    SITI NORAINI BINTI ABDUL MAJID
    NO 68 KG DATO SYED NAHAR ,
    07000 KUAH LANGKAWI ,
    KEDAH DARUL AMAN .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mohon maaf ya ct Nny. sebenarnya ada 12 orang pelanggan regular yang nama Nani. Itu yang "semabor" sikit. ;P

      Padam
  17. salam , saya belum lagi menerima tempahan saya .

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam ct Nny. Nanti saya rujuk kepada pengirim.

      Padam
  18. maaf en sy masih belum menerina tempahan saya

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya telah terkirim psda Nani yang lain. Penerima benih berhasrat untuk kirim pek tersebut kepada ct Nny tapi ketika itu outstation. Saya nak kirim pek yang lain pun tak dapat kerana sebahagian daripada benih bunga dalam kiriman tersebut tiada dalam stok kami buat masa ini. ct Nny boleh buat pesanan yang baru atau emelkan nombor akaun untuk saya kembalikan wang pesanan.
      Saya memohon maaf atas kesulitan yang timbul akibat ralat tersebut.

      Padam
  19. maaf en sy masih belum menerina tempahan saya

    BalasPadam