Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Rabu, 3 Julai 2013

Benih Untuk Dijual -- Labu Air

Labu Air baka Thailand.  10 biji benih setiap pek. 5 pek dijual dengan harga RM10.

Buah Labu Air Siam. Gambar dibekalkan oleh pembekal benih.
Cara Memesan Benih Benih Untuk Dijual

11 ulasan:

  1. cara pendebungaan labu kundur ni sama ke dengan labu biasa?

    BalasPadam
  2. hand pollienated is the best..no more bees

    BalasPadam
    Balasan
    1. At my place, it's the only option. The bees are on strike. :P

      Padam
  3. encik labu kundur ni sama tak dgn buah kundur yg diorang selalu buat air tu? dikatakan mampu menyejukkan badan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, dan kalau dipotong dalam bentuk kiub saiz 1/2 inci. Bila makan mentah buat ulam, masa makan bila labu lalu kat tekak pun rasa soothing.

      Padam
  4. Tuan,
    labu air yg.ini sama ke dgn labu kundur yg saya tanam, bila dah tua, kulit keras dan ada bedak putih disekeliling badannya?

    BalasPadam
  5. Saya tlg jawab utk cikgu puteri, labu yg cikgu tanam tu dipanggil kundur. Bentuk buah hampir sama tp ia berlainan. Labu air ni kulitnya licin dan hijau.

    BalasPadam
  6. Salam en.is bnh labu air yg saya beli ari 2 x tmbh lnsg, mcm mane cara yg btl ntk bg dia tmbh

    BalasPadam
    Balasan
    1. emmatam rendam dulu dalam air suam antara 2 hingga 4 jam. Kemudian semai dalam tanah semaian. Pastikan tanah sentiasa lembap tapi tak terlalu basah. Dari benih yang kami uji, ia tumbuh dalam masa 2 hari.

      Padam
  7. Ohh. . Nanti kena cube semai semula. .tp tgu order bnh baru lh

    BalasPadam