Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Jumaat, 13 April 2012

Gambar Hari Ini -- Puteri dan Terung Pendek serta Kailan

Nampaknya Puteri dah tak sabar nak petik terung pendek dan kailan.  Sabar dulu Puteri, bila nak masak nanti kita petik. :)

Puteri cuba petik buah terung pendek "bride."

Kailan ni nombor satu, kata Puteri.

11 ulasan:

  1. Best tengok garden tuan Is...tak sabar nak mulakan edible garden jugak :D

    BalasPadam
  2. Kebanyakan medium yg tuan Is guna tanah campur ke? Sebab sy perhatikan kebanyakannya berwarna hitam medium tu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, saya guna tanah campur yang digaul dengan tanah organik.

      Padam
  3. besarnya daun kailan.... pokok terung pun besar jugak daunnya.... agaknya pokok2 saya ni kena tengok medium tanaman la... ntah2 pH tak sesuai...huhuhuh

    BalasPadam
    Balasan
    1. :) Artikelk yang saya rancangkan pun belum lengkap diletakkan. InsyaAllah akan dicepatkan supaya semua dapat memanfaatkannya. Ada yang tanya letak baja kimia tak? Tak, 100% organik. :)

      Padam
  4. Kebanyakan orang cakap, jika kita menggunakan baja organik, rasa sayur tersebut lebih manis dan enak berbanding dengan menggunakan baja kimia :)..

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya pun setuju....lebih lebih lagi bila kita tanam... berbeza benar sesangat rasanya....

      Padam
    2. betul... sayur yg dipetik segar dari laman itu yg sedap rasa dia... banding dgn sayur beli biasanya dah nak layu...

      Maria pernah kehabisan stok buah dari pokok bendi... kebetulan nak masak kari, jd beli bendi dipasar... mmg tak puashati sbb dah lama tak membeli bendi bila sesekali beli rasa bengang je tengok bendi yg dah layu-layu... :(

      Padam
    3. Kena tanam berperingkat, supaya tak putus. Bendi pun saya dah putus. Mujurlah tanaman baru dah berbunga. :)

      Padam