Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Ahad, 11 Mac 2012

Gambar Hari Ini -- Sawi Fair Lady, Extra Dwarf

Sawi ini bersaiz kecil. Masa diambil untuk matang juga singkat.  Saya tanam sawi ini supaya ada kelaian dalam mangkuk salad.  Oleh kerana saiznya yang kecil dan rasanya yang manis, anak-anak suka makan.

Sawi Renek, Nai You Pak Choy.

Sawi ini sedia untuk dituai.

Benih sawi ini masih ada banyak dalam stok.  Jangan ketinggalan untuk mendapatkannya.


http://www.tanamsendiri.com/2011/05/benih-untuk-dijual-sawi-fair-lady-extra.html

6 ulasan:

  1. Wah! Mmg betul renek pokok ni. Berapa lama baru sesuai dituai ni tuan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masa boleh dituai antara 4 hingga 6 minggu. Yang ini 4 minggu. Kalau 6 minggu biasanya berbunga.

      Padam
  2. Nama sawi ni dah macam nama kerera Fairlady lak.. Hehe :).. Rasanya pula bagaimana tuan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Rasanya ok juga. Ada rasa "nutty" seperti salad tapi dengan rasa yang kuat. Bunganya berwarna kuning menambah aroma sayur tersebut.
      Batch dulu saya tak masak, buat ulam cicah sambal. Tak banyak dapat rasa, berebut dengan anak-anak. Semua laju aja makan nasi.

      Padam
    2. Kalau dah laju je anak-anak makan, maknanya sedap la tu :)..

      Padam
    3. :) Puteri, anak yang paling kecil amat suka makan mentah. Cicah salad dressing thousand island. Tapi saya tanam sedikit sahaja. Ni baru nak clear bahagian laman depan rumah untuk tanam lebih sayur.

      Padam