Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Khamis, 21 Julai 2011

Gambar Hari Ini -- Anak Sawi Hong Kong

Anak sawi hong kong

Anak sawi hong kong yang disemai dengan padat dalam bekas plastik yang panjang.  Sebahagian dari pokok ini akan dialih ke dalam pasu dan dituai dengan memetik daun untuk dijadikan ulam dan salad di bulan puasa nanti.

Photo of the Day -- Mustard (Sawi Hong Kong)
These plants were sowed in a long container.  It will be transferred into several pots and will be harvested as cut and comeback during Ramadan.

4 ulasan:

  1. Saya ada semai jugak macam ni tapi tak berhasrat nak alih dalam pasu besar untuk spacing. Cadangnya nak makan baby sawi...hehe

    BalasPadam
  2. Baby sawi memang sedap. Saya pun sedang sibuk menyemai bersama beberapa jenis lettuce (salad) untuk bulan puasa. Kena tanam lebih sebab bulan puasa, selera lebih sikit.

    BalasPadam
  3. sodapp nyaa nomiee tgk sayoq2 hang..ni yg aku x sabaq2 nk pindah ghumah sendiri nie..huhuhu

    ct nurbaya

    BalasPadam
  4. Rumah mana-mana pun boleh tanam sayur ni. Tak ada ruang laman, dalam bekas pun jadi. Sawi dalam gambar ni saya tanam dalam bekas. :)

    BalasPadam