Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Selasa, 14 Mei 2013

Benih Untuk Dijual -- Sawi Pak Choy

Satu pek mengandungi 50 benih.  5 pek RM10
Sawi pak choi dari baka yang tumbuh dengan cepat.  Benih akan bercambah dalam masa 24 jam.



Anak sawi pak choi yang berumur 4 minggu.

Cara Memesan Benih

21 ulasan:

  1. benih ini perlu disemai tak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau semai dalam bekas semaian, cambahan akan cepat besar selepas dialih. Kalau semai terus atas tanah, camnahan akan membesar selepas menjarang (thinning). Kalau nak jimat benih, elok semai dalam bekas semaian dulu, tak perlu membazir cambahan ketika menjarang. :)

      Padam
    2. blh saya tanya..Sawi Pak Choi nie sama dgn sawi jepun eh?

      Padam
    3. Saya tak pasti sebab saya tak tahu tentang sawi jepun.

      Padam
  2. Salam, mana nak dapatkan bekas semaian tu ye?

    BalasPadam
  3. Hi, di mana encik beli bekas semaian.. Seperti alinazom yang katakan...

    BalasPadam
  4. Hi, di mana encik beli bekas semaian.. Seperti alinazom yang katakan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biasa dijual di nurseri atau di pasaraya bahagian gardening atau DIY.

      Padam
  5. Kalau nak jimat, boleh pakai bekas jual telor sebagai bekas semaian. Kalau plastik, kena buat lubang dekat dasar untuk air mengalir. Kalau yang kertas, tak payah.

    BalasPadam
  6. blh x explain mcm ne first2 nk semai,pastu nk alih kn ke&pas2 brapa lama tggu nk cutip hasil....bru nk belajar bt gardening kt umah..

    BalasPadam
  7. kalu ada lagik benih tolong bagitau boss..kalu ada sms 0126281937.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semua benih yg disenarai ada dalam stok.kami

      Padam
  8. En.Iskandar,sy berminat nk beli biji benih beberapa jenis pokok....sy berada di area semenyih...blh sy dapatkan alamat rumah? alamat email sy....syanie82@gmail.com

    BalasPadam
  9. Suriani Nadziri perlu berikan senarai dulu. Ini kerana benih disediakan selepas pilihan dibuat. Semua benih disimpan dalam peti sejuk. Ia hanya dikeluarkan selepas pesanan dibuat. Lepas buat pilihan baru boleh arrangement untuk pickup.

    BalasPadam
  10. sy nk order benih:
    -5 pek jagung manis, mutiara manis
    -1 pek bunga kobis, broccoli baka F1, 316
    -1 pek bendi emas berbuah lebat
    -1 pek roselle
    -1 pek kobis cina marco
    -1 pek kacang buncis,pole bean,baka F1
    kalau ada semua benih2 tue,nanti sy akan bank in duit.semuanya rm20 kan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, semuanya RM20. Jika ingin kiriman melalui poslaju, tambah RM10. Selepas buat bayaran sila alertkan melalui email atau sms. Sertakan maklumat berikut:

      1. maklumat bayaran
      2. benih yang dipesan (walaupun dah letak kat ulasan, untuk elakkan kekeliruan)
      3. nama, alamat, dan emel penerima benih.

      emel ke iskandar.abdulrashid@gmail.com atau SMS 0175009364

      Padam
  11. kalau saya nk ambil terus dari en Iskankandar, boleh ke? sbb sy mmg tinggal di area Semenyih.

    BalasPadam
  12. Saya ada soalan. Pokok ni sama ke dengan bok choy? Terima kasih.

    BalasPadam